ضرورت بهره‌گیری مناسب از ظرفیت طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:

ضرورت بهره‌گیری مناسب از ظرفیت طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت

دکتر عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه این وزارت، بر ضرورت بهره‌گیری مناسب از ظرفیت طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت و تلاش برای اجرای مناسب آن توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشورتاکید کرد.

دکتر باقری

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر باقری با تاکید بر اهمیت دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت اظهار داشت: این اقدام با هدف ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با صنعت و جهت‌دهی به تحقیقات دانشگاهی و توسعه دانش‌‌ها و فناوری‌های کاربردی و مورد نیاز صنایع، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی تدوین شده و می‌تواند نقش بسزایی در شناسایی فناوری‌های مورد نیاز کشور و همچنین توسعه فعالیت‌های مشترک بین دانشگاه‌ها و مراکز اجرایی به دنبال داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا کتاب "طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت" که خلاصه‌ای از اجرای طرح و تجربیات برخی از دانشگاه‌ها می‌باشد، تدوین شده است.

دکتر باقری در ادامه عنوان داشت: ضروری است دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور با بهره‌گیری مناسب از ظرفیت این طرح و تلاش برای اجرای مناسب آن، زمینه همکاری در شناسایی و رفع مشکلات کشور را فراهم نمایند.

قائم مقام وزیر علوم در پایان ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده مؤثر از این ظرفیت قانونی، شاهد اثربخشی بیش از پیش اعضای هیئت علمی در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور باشیم.

 

 

منبع :
ضرورت بهره‌گیری مناسب از ظرفیت طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close